Sector Kracht
Voor de leesbaarheid van dit document heb ik ervoor gekozen om in plaats van ‘opdrachtgever’ in de ‘jij- en wij-vorm’ te schrijven. Waar ‘ik’, ‘mij’ of ‘mijn’’staat, wordt mijn bedrijf Sector Kracht bedoeld (gevestigd in Weert en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 853 49607).
Algemene voorwaarden
Daar waar aanvullende voorwaarden gelden (die integraal onderdeel uitmaken van deze voorwaarden), staat dat aangegeven. En zijn bepaalde bepalingen onduidelijk? Neem dan contact op met mij, Eveline Dings via info@sectorkracht.nl en dan komen we er vast uit.
Allereerst worden er in dit document definities uitgelegd. Verder lees je onder welke voorwaarden ik mijn diensten leveren, zodat je weet wat wij van elkaar mogen verwachten.
Artikel 1. Definities
- ‘Bedrijf’ ben jij, als je handelt als niet natuurlijk persoon maar als ondernemer (zakelijke klant).
- ‘Consument’ ben jij, als je handelt als natuurlijk persoon (particuliere klant).
- ‘Diensten’ zijn mijn werkzaamheden binnen onderwijs en zorg, individuele begeleiding voor leerlingen, ouders en beginnend docenten en daarnaast heb ik een online cursus.
- ‘Locatie’ is de plek waar de (online/offline) uitvoering van onze overeenkomst plaatsvindt.
- ‘Overeenkomst’ is onze overeenkomst tot opdracht van dienstverlening of koopovereenkomst, afhankelijk van de aard van de overeenkomst.
- ‘Producten’ zijn onze digitale en fysieke producten (bijvoorbeeld merchandise).
- ‘Schriftelijk’ is alle “communicatie via briefpost” en “communicatie via de elektronische weg zoals bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot e-mail, SMS, Telegram, WhatsApp, communicatie via social media kanalen en/of communicatie via soortgelijke kanalen.
- ‘Website’ is de website sectorkracht.nl.
Artikel 2. Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van mijn diensten met of zonder digitale inhoud.
- Op de overeenkomst zijn alleen deze voorwaarden van toepassing. Jouw voorwaarden of die van anderen worden uitdrukkelijk uitgesloten. Dat betekent dat jij op afwijkende bedingen en/of op eigen voorwaarden/bedingen alleen een beroep kunt doen als ik die uitdrukkelijk én schriftelijk heb aanvaard.
- Als een of meerdere bepalingen in deze voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepaling wordt vervangen, waarbij ik zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht neem.
- Als ik niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangen, betekent dit niet dat ze niet van toepassing zijn of dat ik het recht verlies om in toekomstige gevallen de strikte naleving van deze voorwaarden te verlangen.
Artikel 3. Totstandkoming overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand door jouw tijdige aanvaarding van mijn aanbod en/of offerte.
- De overeenkomst kan ook tot stand zijn gekomen als ik uit een gedraging van jou mocht afleiden dat jij mijn aanbod en/of offerte hebt geaccepteerd.
Artikel 4. Betaling
- Betaling geschiedt online of via een factuur, volgens de door mij aangegeven wijze.
- Je schrijft het afgesproken bedrag tijdig en binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur over op het opgegeven bankrekeningnummer. Een en ander tenzij wij anders zijn overeengekomen of tenzij anders staat aangegeven.
- Betaal je niet binnen de afgesproken termijn, dan ben je van rechtswege (automatisch dus) in verzuim, zonder dat ik jou daarvoor hoeven aan te manen. Vanaf dat moment heb ik het recht verplichtingen op te schorten tot jij aan jouw betalingsverplichting hebt voldaan.
- Als jij in verzuim bent, ben jij vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke (handels)rente verschuldigd. Handel jij als bedrijf, dan komt daar 3% bovenop. Nadat jij in verzuim bent, komen alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke invordering, ten laste van jou.
- De vergoeding ter zake van (buitengerechtelijke) incassokosten (BIK en WIK) is vastgesteld op maximaal 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van € 100,-.
- De door jou gedane betalingen strekken conform artikel 6:44 BW eerst ter voldoening van verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, ook al wijs jij zelf een andere volgorde aan.
- Je bent verplicht de afgesproken prijs te voldoen, ook al werk je niet mee aan de uitvoering van de overeenkomst. En, ook een klacht schort de betalingsverplichting niet standaard op.
Artikel 5. Aanbiedingen & offertes
- Mijn aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend maar hebben een geldigheid van 30 dagen, tenzij ik in het aanbod een andere termijn van acceptatie heb genoemd. Het aanbod vervalt als je het aanbod niet binnen de gestelde termijn accepteert. Ik heb dan het recht een nieuwe prijs te hanteren.
- Levertijden in offertes zijn indicatief en geven jou bij overschrijding van die termijn geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij wij dit uitdrukkelijk én schriftelijk hebben afgesproken.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nieuwe overeenkomsten, tenzij wij dit uitdrukkelijk én schriftelijk hebben afgesproken.
Artikel 6. Prijzen & prijsindexering
- De genoemde prijzen op aanbiedingen, offertes en facturen zijn genoemd in EURO en;
- exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen voor zakelijke klanten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld;
- inclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen voor particuliere klanten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
- Genoemde prijzen zijn exclusief eventuele reiskosten en administratiekosten, tenzij wij anders hebben afgesproken. Die kosten maak ik altijd vooraf aan jou bekend, waarna ik ze na jouw akkoord bij jou in rekening breng.
- Wij spreken meestal een vaste prijs of een vast uurtarief af voor mijn diensten. Maar, als wij geen vaste prijs hebben afgesproken, stel ik het tarief vast op grond van mijn werkelijk bestede uren. Het tarief bereken ik volgens de gebruikelijke tarieven, die gelden voor de periode waarin ik werkzaamheden verricht, tenzij anders overeengekomen.
- Als wij geen tarief op grond van de werkelijk bestede uren hebben afgesproken, spreken wij een richtprijs af, waar ik eventueel tot 10% vanaf kan wijken. Als de richtprijs meer dan 10% hoger uit zal vallenlaat ik jou op tijd weten waarom dat gerechtvaardigd is. Jij hebt dan het recht dat deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
- De prijzen voor mijn diensten kunnen jaarlijks worden aangepast. Ben jij consument dan zal ik die wijziging ruim van tevoren kenbaar maken, om jou in de gelegenheid te stellen de overeenkomst tijdig op te zeggen als je het niets eens bent met die wijziging.
- Wettelijke prijsstijgingen en inflatiecorrecties mogen altijd worden doorbelast. Zij worden in elk geval kenbaar gemaakt op de factuur.
Artikel 7. Informatieverstrekking door jou
- Jij stelt op tijd, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze alle informatie beschikbaar, die voor de uitvoering van de opdracht relevant is om tot een goed resultaat te komen. Je laat mij dus graag het door jou gewenste resultaat weten, je geeft mij een taakomschrijving en ook een schets van de casus en diensten.
- Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden. Ook als ze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.
- Als van toepassing en voor zover jij dit verzoekt, retourneer ik jou de gewenste bescheiden.
- Stel jij de gewenste gegevens en bescheiden niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan zijn de daaruit voortvloeiende extra kosten en uurtarieven voor jou.
Artikel 8. Afspraken maken, verzetten, annuleren
- Voor de online training gelden de bij die bepaling opgenomen regels.
Artikel 8.1 Afspraak maken, verzetten en annulering door jou losse sessie (consument)
- Afspraken worden gemaakt in onderling overleg of via de digitale agenda.
- Het annuleren van een sessie kan kosteloos tot 72 uur voor aanvang.
- Annuleer je tussen de 72 en 48 uur, dan ben ik genoodzaakt om 50% van de sessie in rekening te brengen.
- Annuleer je na die 48 uur, dan ben ik genoodzaakt om 100% van het sessiebedrag in rekening te brengen. Ik kan mijn tijd dan immers niet meer anders besteden.
- In onderling overleg en op basis van beschikbaarheid kan ik een sessie tot uiterlijk tweemaal verplaatsen.
- Mocht er geen nieuwe sessie worden ingepland binnen twee maanden, dan vervalt het recht op de sessie en bestaat er geen restitutie bij reeds betaalde gelden.
- Het is je eigen verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Kom/verschijn je te laat (online/locatie), dan kan ik jou niet garanderen dat de (volledige) sessie nog kan plaatsvinden.
- Als je slechts een deel van de sessie kunt bijwonen of als je niet komt, heb je niet automatisch recht op restitutie van betaalde gelden althans stuur ik jou evengoed een factuur. Bij onvoorziene uitzonderlijke gebeurtenissen is het eventueel mogelijk de sessie op een ander moment in te halen, mits de planning dat toelaat. Dit altijd in overleg.
Artikel 8.2. Annulering losse sessie door Eveline
- Ik mag een sessie altijd annuleren of verschuiven. In goed overleg kan ik (als mogelijk) ook een vervangende datum overeenkomen. Bij annulering of verschuiving kan ik ook besluiten het factuurbedrag aan jou te retourneren of om geen factuur te verzenden. We komen er in elk geval altijd samen uit.
Artikel 8.3. Annulering zakelijke opdracht
- Bij annulering van de opdracht worden kosten in rekening gebracht.
- De annuleringskosten zijn gebaseerd op de totale projectkosten óf op de overeengekomen verwachte uren die in de eerste maand zouden worden gemaakt.
- Ik hanteer de navolgende percentages en termijnen:
- bij annulering binnen 30 (dertig) dagen voor de startdatum wordt 15% van de totale projectkosten of de te verwachte uren in rekening gebracht;
- bij annulering binnen 20 (twintig) dagen voor de startdatum wordt 25 % van de totale projectkosten of de te verwachte uren in rekening gebracht;
- bij annulering binnen 10 (tien) dagen voor de startdatum wordt 35% van de totale projectkosten of de te verwachte uren in rekening gebracht.
Artikel 9. Uitvoering overeenkomst
- Ik voer de overeenkomst naar mijn beste inzicht en vermogen uit.
- Ik heb het recht om werkzaamheden eventueel te laten verrichten door derden.
- De uitvoering gebeurt in overleg, na schriftelijk akkoord en na betaling van de factuur, tenzij anders afgesproken.
- Het is jouw eigen verantwoordelijkheid dat we op tijd beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst en aan de afspraak.
Artikel 10. Duur overeenkomst
- Onze overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of wij uitdrukkelijk én schriftelijk anders hebben afgesproken. Dat betekent dat onze overeenkomst eindigt door volbrenging of op het door ons overeengekomen tijdstip. Het is daarbij je eigen verantwoordelijkheid om binnen de beschikbare termijn gebruik te maken van datgene dat onderdeel uitmaakt van de overeenkomst, de overeenkomst heeft een doorlooptijd van maximaal 3 maanden.
- Als wij binnen de looptijd van de overeenkomst voor afronding van bepaalde taken een termijn hebben afgesproken, dan is dit voor mij nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van die termijn stel jij mij schriftelijk in gebreke.
- Overeenkomsten voor bepaalde tijd zijn niet tussentijds opzegbaar. Overeenkomsten voor bepaalde tijd worden nooit stilzwijgend verlengd. Mocht jij besluiten om tijdens de looptijd van de overeenkomst geen gebruik meer te willen maken van mijn diensten en ben jij consument, dan heb jij geen recht op restitutie van het (volledig) overeengekomen bedrag.
- Het opzeggen van een (duur)overeenkomst voor onbepaalde tijd gebeurt door opzegging. Opzeggen gebeurt schriftelijk door het sturen van een email info@sectorkracht.nl waarbij jij rekening houdt met een opzegtermijn van een (1) maand, tenzij ik met jou schriftelijk andere afspraken over heb gemaakt. Ben jij een zakelijke klant, dan blijf jij gedurende deze periode de gebruikelijke hoeveelheid diensten afnemen of ik word door jou financieel gecompenseerd. De compensatie zal bij opzegging driemaal het gemiddelde (maand)factuurbedrag bedragen.
Artikel 11. Wijziging overeenkomst & meerwerk
- Als tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is om de werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen wij op tijd en in onderling overleg de overeenkomst aan.
- Als wij afspreken dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing of de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Ik laat jou dat zo spoedig mogelijk en schriftelijk weten.
- Als wij een vast bedrag hebben afgesproken, laat ik jou weten in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit bedrag tot gevolg heeft.
Artikel 12. Ontbinding overeenkomst
- Ik mag de overeenkomst opschorten of met directe ingang beëindigen als:
- Jij niet, niet volledig of niet tijdig je verplichtingen uit de overeenkomst nakomt.
- Ik na het sluiten van de overeenkomst kennis heb genomen van omstandigheden waardoor ik een goede grond heb te vrezen dat jij je verplichtingen niet zal nakomen.
- Door vertraging aan jouw zijde niet langer van mij kan worden verwacht dat ik de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
- Als zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is.
- Kan ik de opschorting of de ontbinding jou toerekenen, dan mag ik de schade die ik daardoor lijd op jou verhalen.
- Bij liquidatie, een (aanvraag van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging aan jouw zijde of ben je aangewezen op schuldsanering, oftewel kun jij niet meer vrijelijk over je vermogen beschikken, staat het mij vrij om de overeenkomst direct op te zeggen. Ik ben jou dan geen schadevergoeding verschuldigd. Eventuele vorderingen die ik op jou heb, worden direct opeisbaar.
- Deze artikelen zijn met in achtneming van de betreffende wetgeving over ontbinding ten behoeve van de consument.
- De overeenkomst eindigt bij overlijden van de natuurlijk persoon achter mijn onderneming, zonder dat erfgenamen tot enige kosten of (schade)vergoeding gehouden zijn.
Artikel 13. Workshop (aanvullend)
- Inschrijvingen worden in behandeling genomen op volgorde van binnenkomst.
- Een ticket kan niet worden geannuleerd en derhalve bestaat er geen recht op restitutie van betaalde gelden.
- In de plaats stelling is mogelijk na onderling overleg met mijn en na mijn goedkeuring.
- Bij het niet verschijnen vindt er geen restitutie van betaalde gelden plaats.
- Je dient het aankoopbedrag te voldoen via de bank uiterlijk 7 dagen voor aanvang. Bij niet stipte nakoming van de overeengekomen betaling komt deze overeenkomst zonder enige berichtgeving te vervallen en kan je er geen aanspraak meer op maken. Als dan is de gehele vordering opeisbaar.
- Een workshop wordt altijd geannuleerd bij minder dan 10 deelnemers. Mocht om die of een andere reden de workshop niet doorgaan, dan zul jij je geld terugkrijgen of je mag het ticket kosteloos verplaatsen naar een andere datum.
- Bij wanbetaling en/of wangedrag ik jou altijd weigeren (op dat moment en in de toekomst) of wegsturen. Je ontvangt dan geen restitutie op reeds betaalde gelden.
Artikel 14. Online training (aanvullend)
- Het is mogelijk om deel te nemen aan mijn online training.
- Je ontvangt voor de online training een factuur, die voorafgaand aan deelname dient te zijn voldaan.
- Je ontvangt (tenzij sprake is van een storing) een bevestiging van de geplaatste bestelling. Na het volledig en succesvol afronden van de online betaalprocedure, krijg je direct toegang tot de online training en beschik je over de content via een eigen inlog (tenzij duidelijk anders aangegeven). Op dat moment kun jij jouw bestelling niet meer annuleren, er bestaat geen restitutie bij betaalde gelden. Het is niet mogelijk om te annuleren en je moet derhalve het volledige bedrag betalen. Je komt hiermee expliciet overeen dat het herroepingsrecht niet van toepassing is en dat ook tussentijdse opzegging niet mogelijk is
- Ik mag altijd bepaalde deelnemers weigeren aan deelname om welke reden dan ook. De betreffende deelnemer ontvangt hiervan bericht, zonder dat ik verplicht ben om een reden te geven, waarna de betalingsverplichting vervalt en al voldane betalingen (naar evenredigheid van niet ontvangen prestaties) worden gerestitueerd.
- Ik kan geen garantie geven dat de online training te allen tijde en zonder onderbrekingen en/of storingen toegankelijk is.
- Ik ben op geen enkele wijze aansprakelijk of schadeplichtig voor enige schade die voortvloeit uit of het gevolg is van het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn of (tussentijds) uitvallen van de verbinding.
- Jij bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf en/of goede werking van de infrastructuur en deugdelijke telecomfaciliteiten (waaronder internetverbinding) die nodig is voor het gebruik.
- Het is niet verplicht deel te nemen, maar geen deelname betekent niet dat je recht hebt op een (gedeeltelijke) restitutie van reeds betaalde gelden.
- Ik streef ernaar om de materialen online toegankelijk te houden tijdens de looptijd van de gekochte training (voor de duur van een jaar), maar kan dit niet garanderen.
- Ik reageer op vragen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 4 werkdagen.
- Ik mag de inhoud tussentijds wijzigen voor verbetering als ook de planning van onderdelen. Je ontvangt hiervan bericht, zonder dat ik gehouden ben aan opgave van reden. Ik zal dit bericht altijd versturen naar het laatste e-mailadres dat je bekend hebt gemaakt. Het niet doorgeven van een nieuw e-mailadres komt voor jouw risico.
- Alleen in onderling overleg en na mijn toestemming is betaling in termijnen eventueel mogelijk. Mis je een betaling, dan komt de regeling te vervallen en is het restantbedrag ineens opeisbaar.
Artikel 15. Overmacht
- Van overmacht aan mijn zijde is sprake als ik word verhinderd om mijn verplichtingen uit de overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend beperkt tot internetstoring, ziekte van dierbaren, virusinfecties of hack, stroomstoring, weersomstandigheden, natuurramp, verkeersstoring, epidemie en pandemie, stakingen, diefstal, brand, ziekte, overheidsmaatregelen en fouten in software of (online) diensten van derden.
- Onder overmacht versta ik ook iedere gebeurtenis of omstandigheid ten gevolge waarvan nakoming zo bezwaarlijk en/of kostbaar is geworden in vergelijking met de omstandigheid ten tijde van het aangaan van de overeenkomst dat nakoming in redelijkheid niet meer van mij kan worden verlangd (die dag of op dat moment). Onder overmacht versta ik ook een niet-toerekenbare tekortkoming van derden waarvan ik afhankelijk ben.
- Voor zolang de overmacht duurt, mag ik mijn verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Als de overmacht periode langer duurt dan 60 dagen, hebben wij allebei het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Wij zijn dan niet verplicht om eventuele schade als gevolg van overmacht aan elkaar te vergoeden. Ook niet als wij door die overmacht een bepaald voordeel genieten.
- Voor zover ik op het moment waarop de overmacht begon, gedeeltelijk mijn verplichtingen al ben nagekomen of die nog wel zou kunnen nakomen, heb ik het recht om eventueel dat gedeelte al te declareren. Jij bent gehouden om die declaratie te voldoen alsof het een aparte overeenkomst zou zijn.
Artikel 16. Aansprakelijkheid
- Ik voer mijn werkzaamheden uit naar beste inzicht en vermogen. Maar, ik heb altijd een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Dit betekent dat ik mij tot het uiterste inspan om jou een goed resultaat te laten behalen. Maar, dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het uiteindelijke (uitgebleven) resultaat en/of de gevolgen hiervan noch dat dit een reden is voor wanprestatie. Immers hangt het uiteindelijke resultaat van veel factoren af waar ik geen invloed op kan uitoefenen.
- Ik ben niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij ik de schade opzettelijk of met bewuste roekeloosheid heb veroorzaakt.
- Elke aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot hetgeen mijn verzekeraar uitkeert in een dergelijk geval, met een maximum van het laatst voldane factuurbedrag met een maximum van € 1500,00. Mocht mijn verzekeraar niet uitkeren in een bepaald geval, dan ben ik nog steeds slechts aansprakelijk tot het laatst voldane factuurbedrag met een maximum van 1500,00.
- De aansprakelijkheidsbeperking geldt ook als ik aansprakelijk word gesteld voor schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van de bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software, bestanden, registers of andere zaken.
- Ik ben niet aansprakelijk voor schade van welke aard of uit welken hoofde ook, veroorzaakt door (online) diensten of software van derde partijen. Ook niet voor enige schade van welke aard dan ook geleden door jou die verband houdt met het (niet) functioneren van jouw apparatuur, programmatuur of (internet)verbindingen.
- Ik ben niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens als gevolg van verzending van de gegevens met behulp van telecommunicatiefaciliteiten.
- Aansprakelijkheid voor indirecte schade en gevolgschade is uitgesloten. Onder gevolgschade versta ik in ieder geval: winstderving, gemiste besparingen, omzetverlies, kosten gemaakt ter voorkoming of vaststelling van gevolgschade, verlies of beschadiging van data, vertragingsschade, reputatieschade en opgelegde boetes.
- Jij vrijwaart mij tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door mij geleverde diensten.
- Ik aanvaard geen aansprakelijkheid voor eventueel door jou geleden schade door een verkeerd door jou geïnterpreteerd en/of uitgevoerd advies en/of idee. Elkaar opvolgende adviezen, worden beschouwd als één advies.
- Ook aanvaard ik geen aansprakelijkheid voor eventuele van effecten van mijn dienstverlening.
- Ik ben niet verantwoordelijk voor schade en/of verlies van jouw eigendommen op locatie.
- Elk recht op vergoeding van schade veroorzaakt door mij vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Ik sluit artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek niet uit.
Artikel 17. Klachten
- Jij zult klachten over de uitgevoerde werkzaamheden uiterlijk 14 dagen na het betreffende feit melden via mail.
- De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving, zodat ik hierop adequaat kan reageren.
- Als een klacht gegrond is zal ik de werkzaamheden alsnog verrichten zoals afgesproken, tenzij dit inmiddels voor jou aantoonbaar zinloos is geworden. Dit dien je schriftelijk kenbaar te maken. Ik ben dan slechts aansprakelijk binnen de grenzen van artikel 16.
- Een klacht kan er niet toe leiden dat ik gehouden ben andere werkzaamheden te verrichten dan afgesproken.
- Klachten over de uitgevoerde werkzaamheden schorten jouw betalingsverplichting niet op.
- Wij spreken bovendien af dat wij elkaar ondanks een eventuele klacht, niet negatief over elkaar zullen uitlaten tijdens of na het einde van de overeenkomst.
Artikel 18. Intellectueel eigendom & licentie
- Ik behoud alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot alle ontwerpen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, mijn content, het door mij gedeelde in en gelinkt aan mijn cursus, de download(s), PDF etc., tenzij wij schriftelijk anders afspraken.
- Jij mag geen sub licenties verlenen aan derden, ook niet voor overdracht van je eigen licentie, tenzij anders afgesproken.
- Jij bent nadrukkelijk niet gerechtigd de content voor commerciële doeleinden te gebruiken of te verhandelen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. Je mag dus ook geen inloggegevens aan derden geven: zij zijn slechts voor eigen gebruik.
- Ik mag mijn werk gebruiken voor zakelijke en commerciële doeleindenen publicaties, tenzij anders afgesproken.
- Elk gebruik van een werk dat niet is afgesproken, beschouw ik als inbreuk op mijn intellectueel eigendom.
- Bij inbreuk waarschuw ik jou en vraag ik jou om de inbreuk te stoppen. Ik heb het recht om van jou een vergoeding te eisen ter hoogte van tenminste driemaal de door mij gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor zo een vorm van gebruik.
- Daarnaast ben jij mij een bedrag verplicht (verbeur jij een bedrag) ad 5% van de in lid 6 genoemde vergoeding voor elke dag dat de overtreding duurt.Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
- Het verbeuren van de in dit artikel bedoelde vergoeding doet geen afbreuk aan mijn overige rechten, waaronder mijn recht om naast de boete een schadevergoeding te vorderen.
Artikel 19. Geheimhouding
- Wij nemen de verplichting op ons tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van onze overeenkomst zijn betrokken, van alle informatie die wij aan elkaar ter beschikking hebben gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten. Wij zullen de aan elkaar verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen, waarvan het vertrouwelijke karakter mag worden verondersteld.
- Informatie wordt alleen met anderen gedeeld als jij daar schriftelijk toestemming toe verleent. Maar, ik geanonimiseerde casuïstiek bespreken met vakgenoten of ik mag een geanonimiseerde casus gebruiken ter promotie/ illustratie/ uitleg.
Artikel 20. Naleving AVG
- Ik verwerk persoonsgegevens uitsluitend in het kader van onze overeenkomst. In principe verwerk ik niet langer of uitgebreider dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst, tenzij ik op grond van de wet- of regelgeving verplicht ben anders te handelen.
- Hoe ik (persoons)gegevens verwerk lees je in mijn privacy beleid op mijn website.
Artikel 21. Wijziging voorwaarden
- Ik heb het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen altijd worden doorgevoerd.
- Grote inhoudelijke wijzigingen zal ik zoveel mogelijk vooraf met jou bespreken.
- Handel jij als consument dan heb je het recht om de overeenkomst op te zeggen, bij een wezenlijke wijziging of als ik deze wijziging doorvoer binnen drie maanden nadat je de overeenkomst hebt afgesloten.
Artikel 22. Slotbepalingen
- Jij doet afstand van jouw recht op verrekening, tenzij je consument bent.
- Jij doet afstand van het recht om de nakoming van een afspraak uit deze overeenkomst op te schorten, tenzij je consument bent.
- Rechten uit de overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder voorafgaande en wederzijdse schriftelijke instemming, zoals bedoeld in artikel 3:83 lid 2 Burgerlijk Wetboek.
Artikel 23. Toepasselijk recht & bevoegde rechter
- Op iedere overeenkomst tussen ons is alleen het Nederlands recht van toepassing.
- Als wij een geschil hebben proberen we eerst om daar in onderling en in goed overleg uit te komen.
- Komen wij niet in goed overleg uit het geschil, dan is de Rechtbank Limburg locatie Roermond, exclusief bevoegd om kennis te nemen van dat geschil, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.